Kdz.Ereğli Belediyesi’nin düzenlediği gecede, ilçedeki amatör spor kulüplerinin faaliyetlerine devam etmesi için büyük önem taşıyan destek kulüplerle paylaşıldı. Geceye, Kdz.Ereğli Belediye Başkanı Halil Posbıyık, Zonguldak  Amatör Spor Kulüpleri Federasyonu (ASKF) Başkanı Kemal Demir ve yönetim kurulu üyeleri, Kdz.Ereğli Belediyespor 2. Başkan Halil Bozkuş ve yönetim kurulu üyeleri, Kdz.Ereğli’de faaliyet gösteren Amatör Spor Kulüpleri Başkan, yönetici ve antrenörleri ile basın mensupları katıldı. Kdz.Ereğli Belediyesi Kdz.Ereğli’deki 15 amatör spor kulübüne toplam 220 bin TL tutarında destek sağlayacak.

Gecenin açılış konuşmasını yapan Kdz.Ereğli Belediye Başkanı Halil Posbıyık, “Bu akşam bir araya geldik. Futbol konusunda hep beraber hareket eden değerli başkanlarımız, ASKF Başkanı ve yönetim kurulu üyeleri, spor kulübü başkanları, aynı zaman basın mensupları ve konuları izleyenler hep birlikte, yapıcı hareket ile birbirimize destek vermeye çalışıyoruz.” diyen Başkan Posbıyık, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Burada bulunan hepimizin amacı sporu sevdirmek ve gençlerimizi spora teşvik etmek. Onların kötü alışkanlıklardan kurtulmasını ve hayata sağlıklı vaziyette hazırlanmalarını sağlamak için çalışan burada çok değerli başkanlar var. Buradan bu amaçla çalışan bütün  yönetim kurulu üyelerine de sevgilerimi saygılarımı gönderiyorum. Onlar çok değerli insanlar. Çünkü bilirim bu işleri, gençlere spor yaptırmak için, onların sağlıklı ve güzel bir hayata hazırlanmaları, kötü alışkanlıkları kesmek için, gerçekten ve samimiyetle ceplerinden para harcayan, sağdan soldan para isteyen ve takımların formasını, ayakkabısını temin etmek için hiçbir fedakarlıktan kaçmayan insanlar, çok saygı değer insanlar. Bu çok önemli bir olay. Hepsinden Allah razı olsun diliyorum. Hepsine gençlerimize yararlı hareketlerinden dolayı huzurlarınızda şükranlarımı ve teşekkürlerimi sunuyorum.

POSBIYIK; ESKİDEN ERDEMİR VARDI

Bizim de onlardan pek farkımız yok, biz de Kdz.Ereğli Belediyesi Spor Kulübü olarak 43 yıldan beri  bu görevi gerçekten çok zor şartlar altında sürdürüyoruz. Eskiden Erdemir vardı. Erdemir spora sahip çıkardı ama birden bire OYAK yönetimine geçtikten sonra şehir ile alakasını kesti. Hiçbir yardımda bulunmuyor. TAT Metal ilk 500’de, o da yardımda bulunmuyor. Spor kulübüne bir forma ve ayakkabı bile almıyorlar. Bunu herkesin bilmesi lazım. Az önce sayın Başkanın ifade ettiği gibi biz de dilenci gibi dolaşıyoruz. Gençlerimizin geleceği için, onların mutlu olabilmesi için 12 branşta faaliyet gösteriyoruz. Az evvel gördünüz, Hakkari yolculuğunu. Bu az para değil, otobüsler ile havalimanına, uçağa, havalimanından tekrar otobüsle devam. Yeme içme, forma bunlar kolay işler değil, Antep’e gideceğiz aynı şekilde uçakla, Hatay’a gideceğiz, aynı şekilde uçakla yolculuk yapacağız. Yakın yerlere otobüsle gidip  beş yıldızlı otellerde kalmak zorundayız. Bunu arkadaşlarım çok iyi bilirler. Çünkü elini cebine atan onlar olduğu için, bu işin ne kadar zor olduğunu bilirler.

POSBIYIK;EREĞLİ’DE YÜZME HAVUZU YOK

Bu ülkeyi seven insanlar, iş adamları, bu memleketin havasından suyundan ekmeğinden para kazanan insanlar gençlere sahip çıkmak zorundalar. Belediye binasının futbol sahasının yanına bakan bir dinlenme odam var. İçim yanıyor sahaya baktıkça. Bazen sahayı ikiye bölüyorlar. İki yerde antrenman yapıyorlar. Minikler geldiğinde inanın dörde bölüyorlar. Dörde bölünmüş şekilde dört tane takım antrenman yapıyor. Hava kararıyor maçlar devam ediyor. Bir tane stat var. Ben o mahallede büyüdüm. Güreş, at yarışı yaptığımız stattı orası. Hiç değişen bir şey yok. Temizliğini belediye yapar, bakımını belediye yapar. Kör mü bunların gözleri? Daha Ereğli’de yüzme havuzu yok. Bütün ilçelerde var.

Belediye olarak, Belediye Başkanı olarak, yine belediyenin bütçesinden yararlanıyoruz, yardım etmeye çalışıyoruz. Bizim önümüze gelenler kulüp başkanlarıdır. O amatör kulüplere, yardım etmek için gayret gösteren teknik direktörler, onların yönetiminde ki insanlardır. Esas saygın insanlar onlardır. 12 tane branş var, Ereğli’de bütün spor dallarını Ereğli Belediyesi yönetiyor. Başka kimse almıyor. Bu gençlere sahip çıkmalıyız. İnanın çok zorlanıyoruz.

POSBIYIK; AMATÖR SPORLARA İLGİMİZ HİÇ EKSİLMEYECEK

Amatör sporlara ilgimiz hiç eksilmemiştir. Eksilmeyecektir de, elimizden geleni yapmaya devam edeceğiz. Arkadaşlarımızla bu sene konuştuk. Formamı alalım, eşofman mı alalım, ayakkabı mı alalım. Bazı kulüpler ile görüştük onların paraya ihtiyacı var, onlar talep ettikleri şeyleri kendileri almak istiyorlar dediler. Süper Amatör Takımlara yeterli olmamasına rağmen arkadaşlarımız hazırlıklarını yaptılar. Sanırım sizlere birer form doldurtacaklar, o formu aldıktan sonrada bankada hesaplarınıza paralar yatırılacak. Hayırlı uğurlu olsun, güle güle harcayın.“ dedi.

ASKF BAŞKANI DEMİR, BELEDİYE BAŞKANI HALİL POSBIYIK’A TEŞEKKÜR ETTİ

Geceye katılan ASKF Başkanı Kemal Demir yaptığı konuşmada; “Hakkari’ye gidiş gelişin masrafının ne olduğunu bilmiyorum ama inananın burada Zonguldak’ın her çevresinde bir kulübün deplasmana geliş ve gidişi pandemiden sonra, gerçekten zorlaştı. Bizleri unutmayıp, bu organizeyi yapıp takımları bir araya getirip bir yemek vesilesi ile birleştiren, parasal yönden de maddi destek sağlayan Sayın Belediye Başkanı Halil Posbıyık’a huzurlarınızda teşekkür ediyorum“dedi.